lördag 23 oktober 2010

Veckorna rinner förbi

Tiden bara flyger fram och redan har 10 veckor av terminen gått utan att jag har märkt det. Sedan jag började mitt nya jobb verkar det som om tiden flyter ihop och blir till en ändlös massa. Tro dock inte att jag inte trivs, tvärtom, njuter i fulla drag av att få lära mig en massa nytt och träffa lärare och besöka nya skolor hela dagarna!
Nu är det helg igen och i brist på trädgårdsbilder så blir det ändå lite natur. I veckan har första snön kommit och även om vi har klarat oss med endast lite "puder" på backen så känns kylan i luften. Löpningen har fått stå tillbaka och det fick bli en promenad i skogen istället.


Favoritpromenaden går alltid till kursgården då naturen runt den är fantastisk! Sjön Oppäsen, bäckar, dammar och stigar i skogen bjuder alltid på något nytt.
Dessa bär såg precis ut som röda vinbär, men det gjorde inte busken de växte på....
Ett gäng konfirmander hade gått tipspromenad och frågorna satt kvar:
Svårighetsgraden på frågorna var inte direkt någon utmaning för slipade 14-åringar! ;)
Kan tänka mig att prästerna som ledde konfirmandlägret ville att alla skulle få alla rätt.
Att säga att trädgården inte bjuder på något just nu vore väl ändå att ta i för visst finns det massor av saker att fota även där. Vackra äpplen:Eller varför inte kastanjerna? Några fick följa med in för at pryda lite höstarrangemang med ljus..
Men roligast av allt att fota är dock lilla Iris! Det gäller bara att hinna på henne när hon är stilla och det är inte ofta:
Titta på hennes ögon på de två korten. Det är ungefär en vecka mellan korten och skiftningen som sakta men säkert kommer att övergå i grönt syns tydligt!
Ha en riktigt skön lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig detsamma! Vi fick snö i onsdags men som väl var försvann den lika snabbt som den kom. Oktober månad är ingen vintermånad för en skåning =) Vackra bilder allihop jag får nog ta mig en promenad längs med ån inom kort. Någon skog har jag ju inte här. Fast det har jag ju Furulunds fure är inte stort men väl värt en promenad, varför har jag inte tänkt på det tidigare... Det var nog din förtjänst att jag kom på det / kram gittan

    SvaraRadera