fredag 11 juli 2008

Vad göra när det regnar???

Ja, inte ska man tvätta fönster.. Hann precis börja och göra färdigt halva när regnet började fullkomligt ösa ner. Så nu har mitt kök ett väldigt fint fönster medan det andra knapp går att se ut genom.


Visst är det konstigt att, jag, när jag har semester inte kan slappna av utan MÅSTE göra sådant som jag inte hinner under läsårets gång? Som t ex tvätta fönster, sy gardiner, sy små kuddar till soffan osv. Medan maken glatt sitter och njuter av sitt tv-spel... Varför är det så? Varför kan inte jag bara läsa min bok som jag började i igår???

Den är suveränt bra, precis som de övriga hon har skrivit, Anna Jansson. Njuter av varenda sida, men som sagt, bara vid läggdags eller på morgonen... Kanske en stund på dagen om det är för varmt att göra något. Visst är jag konstig? Jag borde ju kunna strunta i alla måsten nu när det är semester...

Ska nog gå ut och gräva lite i trädgården istället för att sitta här och dega framför datorn...

Ha en skön kväll! Det är fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar