onsdag 24 juni 2009

Efter tre veckor i Geneve

Så har då min tid i Geneve kommit och gått... Jösses, vad tiden går fort när man gör något intressant! Om någon är intresserad så finns det här
Har under en längre tid försökt att blogga från Tradgardsblogg.se där jag tidigare hade min trädgårdsblogg, men det har varit så svårt att komma in där att jag nu har gett upp den (kanske de fixar till den, då återvänder jag!) och koncentrerar mig på den här istället!
Så mycket hände i trädgården under tiden jag var borta. När jag kom hem var det mycket som stod i full blom:

Den här jättevallmon (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på) har haft 19 knoppar!! Har aldrig sett den så full i blomknoppar något år!

Även Patty's Plum blommar fint och med fler blommor än den brukar, det måste väl betyda att våren har varit god för trädgården?


Min vita akleja fortsätter att sprida sig och ger ny glädje varje år! Den är så fin, älskar vita blommor!

Inte bara blommorna är fina! Se bara på denna kaukasiska förgätmigej "Jack Frost". Så häftiga blad! Den ska nog få ett par kompisar i år, bladen riktigt lyser i skymningen.

Dags att klippa gräs....

2 kommentarer:

  1. Wow vilken vallmo. Pattys Plum precis den som jag vill ha men inte har hittat, det blir till att fortsätta att leta.
    Visst är det fint med vita blommor. I skyminingen blir dom ännu vackrare.
    Jag har också problem med trädgårdsblogg och skriver inte lika mycket där längre. Det känns lite motigt när man inte kommer in på sidan.
    Trevlig kväll!/Vittran

    SvaraRadera
  2. Fina fina är dina vallmo! Pattys plum "måste" jag skaffa mig......men jag har en planta som jag tror är den, men inga knoppar syns till..... Ja, jag har också flyttat hit, fast är kvar på TB med. Men det är ju som sagt väldigt struligt där.....
    Snart blommar väl alla dina fina dagliljor? /Anette

    SvaraRadera