onsdag 9 september 2009

Förkyld, sur och grinig

Usch, vad det kan ställa till det! Varje år vid skolstarten så kommer det garanterat en rejäl förkylning. Precis när jag trodde att jag var på bättringsvägen så vände det igen och det vart värre.. Trött, hostig, tungt att andas, hängig och tjurig över att inte kunna gå till jobbet. Gnällig rent allmänt kan man kanske sammanfatta mig som!
Lite uppdateringar ska ni i alla fall få. Fick en förfrågan om min goa lilla "bebis" Maya, hon är minsann frisk och kry och såååå bortskämd sedan hon var sjuk! Om hon inte får komma in när hon vill så står hon utanför sovrumsfönstret och jamar högt och argt. Maken blir inte direkt glad då *fniss*. Hon är, om möjligt, mer tillgiven än hon var tidigare och viker inte från min sida.

Visst är hon söt där hon ligger under min japanska dvärglönn? Hon verkar tycka mycket om den, för där ligger hon gärna när jag är i den delen av trädgården och håller på....
Måste också bara visa hur fint maken har gjort i mitt växthus, det vart färdigt förra veckan!

Nu är det så fint att jag inte vill ställa in någonting där av rädsla att skräpa ner! Lite lyktor och ljus ska det in och så några krukor som prydnad så länge, sedan är det bra! Vilken underbar man jag har som lägger ner ett sådant arbete på min hobby! Ser fram mot att få förlänga sommaren, hösten och våren i mitt nya "hobbyrum".

6 kommentarer:

  1. Cheer up, girl!! Usch, ja dessa skolstartsförkylningar........två av mina kommer alltid hem efter några dagar och är rejält förkylda......Krya på dig! /Anette

    SvaraRadera
  2. Det är jättetråkigt att vara förkyld. Sonen har redan haft en förkylning och är nu inne på nästa. Sambon har också varit nere för räkning, men jobbar man på ett sjukhus så blir det så ibland. Mina förkylningar brukar numera bara bli lite men varar dessto längre. Jag håller med dig om att man blir gnällig när det sätter in.
    Vad härligt att din lilla Maya är bra igen. Visst är hon söt. Hon har visst lindat dig runt sin klo. Det där med att gå in på natten känner jag igen. Ibland har jag fyra stycken som kommer vid olika tidpunkter under natten och ska in. Eftersom jag vaknar lätt så blir det jag som får gå upp. Katter är speciella, dom vet om det också.
    Vad fint det blev i växthuset, förstår att du inte vill ställa in för mycket där. Verkligen snäll make du har.
    Vila ordentligt så förkylningen försvinner. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag avverkar tredje veckan och maken sin fjärde. Förmodligen har vi haft svin-influensan, men nu är vi på benen (har jag ju varit hela tiden, kan ju inte sitta still) igen om än tröttheten finns där och lurar. Skönt att Maya är pigg igen och du ska se att det är du också snart. Njut av att sitta i ditt fina växthus nu när du är hemma (om du orkar) Jag har också svårt att skräpa ner sedan vi la plattor i vårt. Står hellre ute eller i tvättstugan med sådderna :P Hoppas du snart är kry igen / kram gittan

    (nu har jag lagt in bilderna)

    SvaraRadera
  4. Super fint blev växthuset! Visst är det tråkigt att vara sjuk, :( Du får med krya på dig! Kram / Carro

    SvaraRadera
  5. Oj, så fint du har det i ditt växthus! Skräpa ner är nästan oundvikligt när man har växter där ;)Tyvärr har inte jag rum för så fin sittplats i mitt växthus.
    Ikväll fick jag bråttom att flytta in pellisar för att undkomma första ev frosten och det formligen flög små rosa blommor överallt på golvet, men inte så illa det heller ;)
    Krya på dig! /Bea

    SvaraRadera
  6. Dessa förkylningar som kommer och kastar sig över en så fort hösten kommer är ingen hit. Uscha. Så söt kisse junde rlönnen, vilket härligt växthus. Krya på dig.

    SvaraRadera