lördag 24 mars 2012

Den där ödesdigra dagen varje månad...

Varje månad när räkningarna ska betalas oroar jag mig! Vet inte varför, vi har aldrig missat en räkning hittills.. Jag har också haft turen att inte vara sjuk sedan jag började på mitt jobb för drygt 1,5 år sedan. Så jag borde ju inte behöva oroa mig.... Det är väl Luther som sitter på axeln och säger att det ska vara så. Varje gång de är betalade är det lika befriande och jag kan andas ut! Just nu så har jag bläddrat runt på odla.nu och tittat vad jag skulle vilja handla.... Visst är man för rolig, man oroar sig för räkningarna och genast man ser att det löser sig så ser man sig om efter nya utgifter.. Fast jag har bara tittat än så länge ;) Vad sägs om denna?
Det var längesedan jag hade ringblommor och den här tyckte jag var så söt, ser redan hur fint den kommer att pryda köksbordet, efter en sådan där skön promenad i trädgården under semestern. Odla.nu hade även fina dagliljor, men jag ska nog lugna mig lite med mitt samlande av dagliljor... Får se hur länge det håller! Är ju vansinnigt svag för dessa vackra blommor. Tittade just runt i trädgården och efter den här veckans goa värme så har en hel del växter börjat titta fram, både dagliljor, funkia och annat smått och gott börjar se dagsljus! Härligt. Dags för en tur i naturen så att jag får njuta av vårluft och sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar