torsdag 31 juli 2008

Fantastiska tekniska framsteg

Precis som jag är fascinerad av min daglilja Chicago Knockout, är jag fascinerad av teknikens framsteg. Tycker det är helt fantastiskt att kunna ta ett kort med mobilkameran, skicka kortet direkt till bloggen med text, om jag vill. Inget krångel med html-koder i mallar som ska ändras och som jag egentligen inte förstår något av... Bara ta kortet, skriva något till och trycka på pulicera! Perfekt om man är ute och reser för de där hemma, att kunna följa allt man gör.
Något annat som jag tycker är lika fantastiskt är att kunna sitta i mitt kök, blicka ut över trädgården, se solen skina från klarblå himmel samtidigt som jag sitter vid min bärbara dator. Det är semester! För mig åtminstone... ;)
Snart börjar läsåret igen, med nya utmaningar. Men jag känner mig faktiskt redo att möta dem den här gången. Trots att sommaren inte blev som vi planerat (ingen Skåneresa), så har jag lyckats vila upp mig... Värre är det för maken som bara har haft tre veckor... Han skulle ha behövt vila sig ett tag till...
Men nu ska jag njuta av dagen. Ha en skön torsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar