torsdag 26 februari 2009

Projekt

Såg på "Arga snickaren" igår. Sitter här och funderar på om jag ska anmäla oss till det... Det vore ju perfekt att få hjälp med det som behövs, det vill ju inte säga lite. Badrummet på nedervåningen behöver en totalrenovering, trappen upp behöver slutfinish, hallen på övervåningen behöver göras färdigt, samt vardagsrummet och de två rummen som har fått ny vägg för två år sedan. Den står fortfarande otapetserad... Vi får ju inte glömma fasaden! Framsidan av huset har det spikats på i tre år nu.. Bara balkongdelen kvar, men den blir bara inte färdig!
Kan inte påstå att jag kan skylla på någon heller för jag är ju delaktig i allt, men vi jobbar bägge heltid och lite till...
Fast det är väl kanske bättre att längta till trädgården och dess underbara blomning. Här kommer ett exempel:

Så vacker! Ska nog kolla igenom mina sommarbilder och drömma lite.

1 kommentar:

  1. Ja, och sedan när arga snickaren är klar hos er skickar du honom hit, eller hur? :)
    Vi hade en överrenskommelse i höstas, jag och Per: Inga andra renoveringar inomhus INNAN badrummet är fixat! (Han drar sig för att börja renovera badrummet eftersom det är så mycket "trist" jobb..) Istället byggde han då utebastun! Snacka om att liksom "slippa undan" badrummet..:)
    Men, men.. jag får väl börja hota med att jag tar hit någon "Snygg, mindre arg snickare.."
    Önskar dig en fin helg!
    /Kirsti

    SvaraRadera