söndag 31 oktober 2010

Recept




600 g fläskfilé
125 g mozzarella
10 st soltorkade tomater
0.5 kruka basilika

1 msk grillkrydda
1 msk rödvinsvinäger (gärna balsamico)
2msk olivolja
Skär ett snitt längs med filéen och fyll den med skivor av mozzarella, strimlade tomater och basilikablad.
Bind ihop!
Blanda samman oljan med vinägern och grillkryddan. Pensla köttet runt om.
Grilla köttet ca 20 min eller stek i ugn i 225 grader i ca 25 min. Servera med kall bearnaisesås eller, som jag gjorde, kantarellsås och potatisgratäng!

2 kommentarer:

  1. Hrm.. nu försvann hela kommentarsfältet medan jag skrev?

    Ååååhhhh, så gott det låter! Det receptet kopierar jag genast, frysen är välfylld med fileér så då kan vi ju provlaga redan till nästa helg =) Ha det gott / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Det låter jätte gott måste provas//Britt

    SvaraRadera