tisdag 18 januari 2011

Kontinuitet och längtan

Vad svårt det är att hinna med allt man vill göra med den kontinuitet man önskar! Vill träna varje dag, vill uppdatera min blogg åtminstone några gånger/vecka, vill orka laga ordentlig mat varje dag (istället för te och mackor när man kommer hem sent)...
Varför ska det vara så svårt att hinna med allt man vill? Oftast kommer jag ju även hem sent, vilket inte gör mig så mycket nu när vi inte har någon som väntar hemma, mer än katterna! Och de väntar! ;-)Speciellt min Maya, hon ligger gärna på soffan och slöar i väntan på att vi ska komma hem. En riktig latmaya! ;-)
Just nu ä rhon i stort behov av en rakning, hon tänker absolut inte nedlåta sig till att låta mig göra det så det är väl bara att ringa veterinären och se till att få det gjort.. *suck*
En tanke slår mig: kanske blir det bättre så fort vi får tillbaka lite av det nordiska ljuset så att dagen blir längre och allt inte känns nattsvart när man kommer hem? Kan det möjligtvis hjälpa till lite att trädgården snart väntar på att jag ska börja pyssla om den.
Bläddrade ju i Allt om trädgård i helgen och hittade artikeln om Håkan och hans vackra rosor! Längtar något fruktansvärt efter sommar, doften av rosor, få rota runt i trädgården i jakten på den perfekta rabatten. Skulle äntligen vilja få min Hope for Humanity att växa!
Återigen viljan! Vill så mycket... Vill på jobbet, hemma, ute, inne...
Hur hinner man med allt man vill? Med kontinuitet?
Jag tror jag poppar lite popcorn och tittar på Bones istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar