lördag 12 februari 2011

Minnen

Kom idag att tänka på en rolig episod, som i och för sig inte var rolig just när det hände. Så här i efterhand kan jag i alla fall se det komiska i det hela.
Solen sken från vacker blå himmel en dag i oktober för 1,5 år sedan. Sonen och jag var på väg ut till bilen, måste hinna med bussen till sonens gymnasium i Örebro. Vi hoppar in och börjar åka nerför backen vid huset när jag plötsligt märker att det känns konstigt på ena sidan. Ut ur bilen, kollar däcken och vad ser jag? Punktering på höger bak...
Tillbaka med bilen upp på gården, tar fram reservdäcket, lossar muttrarna, hissar upp bilen på domkraften, sätter dit reservdäcket och i med muttrarna, ner med bilen och så..... Vad f-n! Reservdäcket är platt!!! Punka!!! Svär som en borstspindel, hojtar till sonen som förvirrad tittar på sin hysteriska mamma att han ska hämta upp ett däck ur källaren. Under tiden han springer ner så är det upp med bilen på domkraften igen, lossa muttrarna, bort med däcket.... Sonen kommer rusande med ett nytt däck, muttrandes över att hans mamma är hysterisk och att det inte är hans fel att det är punka på reservdäcket eller på det andra heller för den delen..
Så kommer då däck nr två på bilen, det skruvas fast, bilen åker ner från domkraften, jag håller andan... Däcket är helt! Vi kan åka! In i bilen, iväg fort som bara den och nu blir det kappkörning med tiden mot Frövi istället för Fellingsbro. Två minuter innan bussen går kommer vi fram. Puh! Vilken pärs! Fick dessutom be sonen om ursäkt för att jag blev hysterisk... Men två däck vart bytta på 10 minuter! Bra kvinna reder sig själv!

Här en bild på sonen och flickvännen i Norge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar