lördag 11 juni 2011

Underbara lördag!

Lördag, studentfest för P's fjärde och nostalgin är på topp! Det var bra blött i ögonvrån igår när vi såg på utlöpet av gymnasisterna hos P som insåg att nu har han bara en kvar i skolan...
Det är alltid lika trevligt när släkten samlas och nu har det varit tätt mellan varven. Födelsedagar och studenter avlöser varandra! Vågen är inte snäll mot mig.... Har inte heller hunnit med zumban, för huset ska ju städas och jag kan inte påstå att det har blivit mycket städa av på senaste tid med flytt av vissa grejer till Uppsala... Det får bli en extra lång löptur imorgon bitti!

I trädgården händer det saker, mest åt det torra hållet. Jösses, vad törstiga alla växter är! Trevligt är ändå att se att rosorna har kommit igång.
Leda är en av favoriterna som jag aldrig tröttnar på att ta kort på:


Så vacker med sina rosaröda knoppar som sedan övergår alltmer mot det vita. Även Hope for Humanity blommar, men även i år är blommorna små, fast jag tycker nog att tillväxten är bättre än förra året.



Kvalitén på korten är inte den bästa, tog med iPhonen, orkade inte springa in efter kameran.
Har försökt rensa i rabatterna men det är stenhårt.. Nu har jag vattnat så vi får hoppas att det mjukas upp lite. Förhoppningsvis kan jag få en snyggare rabatt imorgon.


1 kommentar:

  1. Min fina cyrra:-)

    Inge bra dag eller natt. hoppas din är bättre.
    kram

    SvaraRadera