fredag 1 juli 2011

Fredag

Vaknar till ett regntungt Gottsunda! Tänka sig, det gör mig inget att det är molnigt och grått efter dessa fantastiska dagar med solsken.
Övernattningslägenheten gör dessutom underverk med min ork, orkar ta mig ut i spåret för en löptur, orkar laga mat, orkar tänka positivt emellanåt och framförallt: jag har nära till jobbet! Så skönt!

Visst saknar jag trädgården och att kunna strosa i den om morgonen med en kopp kaffe i handen. Men ärligt talat så blir jag deprimerad av att åka hem, tänker på de negativa sakerna jag har gått igenom där sedan i april och de konsekvenser det har fått för mitt liv. Även om det kanske löser sig så känns det ändå trist att något som skedde under så kort tid ska kunna ta bort något som byggts upp under nio år.

Samtidigt så har det på något vis öppnat våra ögon! Man får aldrig sluta jobba på sin relation och förvänta sig att det är den andres uppgift. Jag märker ju dessutom att P gör allt för att jag ska lita på honom igen och att han verkligen vill att det ska funka. Vi får helt enkelt se tiden an....

Måste bara visa lite "roligheter" som jag upptäckte nu på morgonen. I en av mina pelargoner som har fått följa med hit så hittade jag idag svamp som inte fanns där igår kväll! Snacka om växtkraft! Nu fick de inte vara kvar, vet inte vad det är och inte vad de kan göra med min pelargon, så boooooort med dem!


Protest mot att jag inte hade rensat den från överblommat?
Bort med svampen och ut med den på balkongen!
Mitt nyförvärv som jag hittade på kursen för privatanställda ute på Wiks folkhögskola sköter sig utmärkt.



Fireworks red and white! Kvinnan som jobbar som trädgårdsmästare på stället var lika tokig i blommor som jag och hon berättade att hon inte kunde med att slänga bort skotten när hon klippte ner pelargonerna varje vår, så istället blev det nya plantor som hon sålde till besökarna. Underbart att se hennes kärlek till växterna!

Önskar alla en riktigt trevlig helg, själv har jag lite att ta tag i hemma! :)

1 kommentar:

  1. Vad skönt för dig att ha en övernattningslägenhet. Det är ju slitsamt i längden med alla resor. Såklart att du har piffat till den med lite blommor också ;-)
    Ha det så fint. /Anette

    SvaraRadera