lördag 30 juli 2011

Äntligen dags för dagliljor!

Äntligen har jag haft tiden att ägna mig åt trädgården en hel eftermiddag! Underbart! Rabatter rensade och en del växter flyttade, samt nyinköpen planterade... Jag som inte skulle köpa några nya växter i år.... Men jag skyller på maken som ville ha en till likadan clematis som vi införskaffade förra helgen och som sitter så snyggt vid sidan om trädäcket.
Men roligast är nog de två dagliljor som fick följa med hem: Mauna Loa med en fantastisk färg




Den andra fick sitta bredvid Chicago Knockout eftersom de är syskon! Tillåt mig presentera Chicago Blackout:




Väldigt lik sin syster Chicago Knockout:




Kan aldrig få nog av varietén av dagliljor som man kan hitta ute på marknaden och jag blir aldrig besviken på Plantmarknaden i Lindesberg, de har alltid sorter jag inte hittar på andra ställen!
Även övriga i trädgården är i full blom, njuter för fullt av att gå runt med en kaffekopp i handen och bara titta på dem! Här kommer Artic snow:




Strawberry Candy:




Little Grapette:




Pardon me:



Och så denna som är köpt som Christmas Is, men jag vet inte om jag har blandat ihop skyltarna eller om den inte var rättmärkt när jag köpte den. Kanske någon vet vilken det är?




Sist en av mina absoluta favoriter: Night Beacon





Posted using BlogPress from my iPad



4 kommentarer:

  1. Det är som ett godisregn!!! Jag har ju ett flertal av dem och 'Mauna Loa' är verkligen underbar (min blommar dock inte i år)
    Trevlig fortsättning på helgen / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Underbara Dagliljor och vilka fina färger! En klar favorit i trädgårdsvärlden :)
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. oh vilka härliga Dagliljor,,har en del av dem jag med. njutbara håller med kan jämföras med godisregn.
    ha en go söndag kram monica

    SvaraRadera
  4. Härliga dagliljor här har dom också börjat blomma sen jag flyttade på dom till soligare ställen.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera