torsdag 7 juli 2011

Mellandag

Har en mellandag innan helg där vi passar på att ta hand om huset och katter på landet. Redan klippt gräs och tvättat, känner mig riktigt duktig!

Sitter inne med en kopp kaffe och lyssnar på svalorna som svischar förbi utanför fönstret. Riktiga sommarljud!
Tänk, hade precis skrivit färdigt ett blogginlägg, trycker på preview, får sedan hjärnsläpp och trycker discard... Varpå hela inlägget naturligtvis försvinner... Jösses, får man skylla på värmen?? Tänkte att jag inte skulle lägga ut direkt utan spara som "draft"... Så det kan gå när inte hjärnan hinner med. Kanske kan en löptur råda bot på syrebristen i hjärnan?
Nåja, medans jag njuter vidare av dagen mellan jobb och helg så kan ju ni få se lite av det jag har hunnit med att fota i trädgården. Är så tacksam för att växterna har klarat sig så väl utan vatten! Mormorsrosen blommar så snällt trots misskötseln!












Jag som älskar blått är underbart förtjust i den här riddarsporren vars namn jag inte minns just nu....












Den blå bänken som min styvfar har gjort till mig syns tyvärr inte under den ljuvliga honungsrosen.












Sist men inte minst, kunde inte låta bli att lägga ut en här bilden på sonens Iris. Hon kan konsten att njuta! En som njuter desto mer nu när Iris har åkt hem till husse är Maya, hon gillar inte när Iris kommer på besök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar