fredag 1 juli 2011

Besök i barndomsstaden Lindesberg

I fredags hade jag förmånen att få träffa två personer som betyder mycket för mig! Först sonen och sedan en barndomsvän som jag inte har sett på ett år... Medan dessa två träffar så passade jag på att gå runt lite på samhället och vara lite nostalgisk.. Mycket har förändrats, affärer som byts ut, krogar som ändrar namn, men trots det så är det samma ställe som man minns från ungdomen.



Staden ligger vackert belägen vid Lindesjön. Här har man tillbringat många sommarkvällar i ungdomen :)
Den vackra bryggan skulle kanske må bra av lite underhåll?



Kyrkan ligger så vackert belägen på kullen, från sjön sett. Ett och annat tillfälle har firats i kyrkan, både konserter, dop, bröllop mm.



Café Oscar ligger alldeles bredvid med turistbyrån på baksidan. Bakom skymtar även Stadshotellet. Där har det varit många glada tillfällen med mycket dans och goda vänners sällskap.



Pumphuset där det ibland är auktion, utställning m.m.



Det omnämnda Stadshotellet. Här firar studenterna sitt avslut, medan balen alltid hålls i Nora stadshotell.


Ett av de vackraste husen på strandpromenaden, enligt min åsikt, skymtar bakom staket, träd och häck!
Det känns så viktigt att hålla kontakten med sin bakgrund, att minnas är att återuppleva sägs det... Och en och annan flashback bjöds det allt på under promenaden genom min barndomsstad!
Sist men inte minst bjuder jag på en bild av min pion som köptes som gul. Tilläggas kan att den nu är alldeles vit! Så den går från rosa/gul till vit under blomningens gång. Härligt med blommor som bjuder på överraskningar!



Cyrene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar