lördag 27 juni 2015

Ljuvliga lördag i trädgården!

Trots att jag inte har hunnit göra det jag vill i trädgården så är den ändå ljuvlig, i mina ögon, just nu!
Så mycket som blommar eller som snart kommer att blomma! Har klippt, rensat, njutit, rensat lite till och njutit ännu mer! Här kommer en del av det jag just nu njuter av:
                  Sommarens första egna jordgubbar, från de plantor som flyttades till pallkragen!

 Aklejorna finns i alla möjliga färger och former just nu, även om de blå sorterna snart är ett minne blott!
      Pionerna är fantastiska, både de vita, röda och rosa. Tyvärr doftar de inte så mycket, men det tar     kaprifolen hand om!
                                           Plymspirean är så fin, trädgårdens fluff just nu!
                                     Fingerborgar i alla de färger, här den vita varianten!
                                                     Marigold blommar som aldrig förr!
                                          Funkiorna är så frodiga, allt regn har gjort dem gott!

                                                            Leda snart i blom!
                                         Min fina klematis som jag just nu inte minns namnet på!
                                                          "Trädgårdsfluff" igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar