söndag 27 september 2015

Betraktelser från "gammtanta"!

Ja, just så känns det idag! Känner mig som en riktig "gammtant", en sådan som har svårt att ta sig ur sängen, gnäller över ont i kroppen och som dessutom samtidigt försöker få till stånd ett träningspass. Puh! Det är minsann inte lätt när soffan fullkomligt skriker efter en, tvättkorgen svämmar över och dammråttorna har disko i hörnen. Allt på samma gång!
Vad ska man då prioritera? Soffa, tvätt eller dammsuga? Jag gav efter för annat istället och gick en promenad i solen, som avslutades med ett besök på hemtex och nya, läckra påslakan!

Vi har länge haft ett dubbeltäcke, men det fick flytta in i garderoben och fram åkte varsitt täcke så att vi nu ska kunna njuta av de nya, tvättade lakanen! För jag måste ju tvätta dem innan de används och på så sätt kom jag ju även åt behovet av att tvätta resterande i tvättkorgen! Ha, så lättlurad jag är!
Nu när jag är så nöjd med hur fräsch och snygg sängen blev med de nya lakanen behöver jag bara hitta på ett sätt att övertyga mig att ta mig de 200 meterna uppför backen och in på Medley för att träna. Jag vet ju hur bra jag mår efteråt! 
Det är bara det att just nu känns den berömda tröskeln, som jag måste ta mig över för att komma igång, som ett sådant där plank som militärerna övar på när de kör sin hinderbana.. Jag känner mig verkligen som assistent Laverne Hooks i Police Academy när hon ska ta sig över planket första gången! Det är bara det att Hightower kommer inte och hjälper mig över!!!! 
Hur tar man sig i kragen då? Kanske om jag ställer mig i fönstret och tittar på gymmet så kanske jag kan ta tag i det där jag borde..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar