söndag 1 augusti 2010

Lek med bilder

På mitt nuvarande jobb (som snart kommer att bli mitt förra jobb) så har vi gått in i Digilär - dvs alla lärare och elever ska ha en Macdator för arbetet i skolan. Jätteintressant och roligt att lära sig något nytt! I datorn följer det med ett fotoredigeringsprogram som heter Iphoto. Enkelt och jättebra! Har suttit och lekt med några bilder som jag blev besviken över, de blev inte de närbilder jag ville ha, men med Iphotos hjälp blev de riktigt bra!Ni kommer kanske ihåg spindeln Fred och stackars lilla Gerda och deras äventyr i Frans Hals? Har beskurit bilden lite mer för att komma närmare och det funkar toppen i Iphoto. Har börjat tycka så bra om min Macbook att jag vet inte hur jag ska kunna lämna tillbaka den nu när jag ska byta jobb för ett år (eller mer beroende på hur jag trivs)....
Titta bara på denna fjäril som satt på stranden vid Oppäsen:
Tror faktiskt att min nästa dator kommer att bli en Mac... Något jag aldrig trodde jag skulle säga för ett år sedan. Man ska aldrig säga aldrig!
Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar