söndag 19 september 2010

Att klippa navelsträngen

Det har länge varit prat om att sonen har velat flytta hemifrån då gymnasiet ligger i Örebro. Vägen dit har inneburit att han har fått åka med mig till närmsta buss, byte av buss på annan ort och sedan 40 minuters restid igen... Krångligt och tidskrävande för en morgontrött tonåring! Dessutom är det ju spännande att få bo på egen hand när man snart fyller 18.. Vet av egen erfarenhet, bodde på elevhem under gymnasietiden då det inte fanns buss mellan hemmet och skolan! Roligt var det :)
Men att släppa taget om sin lilla plutt som nyss låg vid min sida med napp i munnen är inte lätt! I veckan blev det verklighet... Samtidigt som min morgon har blivit lättare då jag bara har mig själv att släpa upp och göra i ordning, så känns det tomt. Får börja acceptera att min son inte längre behöver sin mamma på samma sätt som tidigare...
Han är "stor" nu...
Ha en skön valsöndag! Glöm inte rösta!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Sverige

1 kommentar:

  1. Kan förstå dig helt de små börjar att bli stora och man är inte den stora favoriten längre men det är nog tur att det går åt rätt håll med de små//Britt

    SvaraRadera