torsdag 2 september 2010

Long time ago....

Ja, nog är det länge sedan jag skrev ett inlägg! Måste erkänna att mitt liv är lite omtumlande just nu, med helt nya arbetsuppgifter och mycket att lära.. Så roligt det är sen! Att få slänga sig in i något helt nytt, även om jag har hållit på med fackligt arbete tidigare, så är det på ett helt nytt område nu. Känner mig lite som Tummeliten i den stora, stora världen. Tycker det är så spännande att få träffa nya människor, möta nya utmaningar, samtidigt som jag är livrädd för att inte klara av det jag förväntas åstadkomma.
Ibland kan jag arbeta hemifrån istället för att åka de 15,6 milen till Uppsala. Så Så var fallet härom veckan då jag läste massor och när lunchtid kom kände jag att jag bara var tvungen att ta en promenad för att rensa hjärnan från ord som avknoppning, fristående skolor, kommunala friskolor, utmaningsrätt, upphandling, konkurrensutsättning mm. Tog därför en tur ut i skogen och där mötte jag en söt liten krabat:
Hade bara min Iphone med mig men kameran fungerar helt ok i den också, så länge avståndet inte är för stort. Likaså i söndags när jag skulle hämta sonen och fick ett möte jag sent kommer att glömma! Önskade jag hade haft min systemkamera istället:
I upphetsningen över att se en varg så lyckades jag inte hålla mobilen tillräckligt stilla för att bilden skulle bli bra, men det syns i alla fall att det är en varg. Nu hade den inte ett alltför vanligt beteende, då den (trots att jag stannade bilen)sprang in i skogen framför bilen och kom ut på vägen igen bakom den.. Flera gånger samma sak då jag vände bilen och följde efter den i försöket att få en bättre bild. Till slut vek den av vägen och stannade och tittade på mig i dikeskanten två meter från bilen medan jag filmade den och pratade med den.. Mysko beteende för ett djur som sägs vara så skyggt att man sällan lyckas få se den.
Ha en skön söndag!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt det måste vara med nya arbetsuppgifter även om det kan bli jobbigt//Britt

    SvaraRadera
  2. Snart dags att byta sommarhörna mot hösthörna! :)
    /Fredrik

    SvaraRadera
  3. Vilken upplevelse att se en varg i fritt tillstånd det gör man ju inte varje dag!
    Det är ju bra mellan varven att få nya arbetsuppgifter så stannar man inte kvar i den gamla lunkken.
    Ha en skön vecka
    Lotta

    SvaraRadera
  4. OJ! Det var då inget dåligt möte det sista. Fast jag föredrar nog ekorren trots allt =) Skoj med nya arbetuppgifter men samtidigt nervöst såklart, så är det nog alltid. Själv fick jag kalla fötter igår när jag lagt mig men de var spårlöst fösvunna när jag vaknad imorse igen. Jag som har fem minuters gångväg till min arbetsplats förstår verkligen att du är glad över att kunna arbeta hemifrån en del. Hoppas du får en fin vecka / kram gittan

    SvaraRadera