söndag 26 september 2010

Höstsöndag

Tiden går fort när man har roligt! Söndagen har spenderats mellan promenad/hälsobingo (med tre rader bingo för min del och en rad för maken), en tur bland affärer på Marieberg samt IKEA. Måste erkänna att jag inte riktigt orkar shoppa lika länge som jag gjorde en gång i tiden, om det beror på åldern eller om jag börjar bli blasé och inser att det finns annat av vikt i livet uttalar jag mig helst inte om ;)
Det finns ju mycket som lockar till inköp nu när sonen har flyttat ut. Mycket som behövs eller bara kan vara trevligt att ha i hemmet (återstår att avgöra om det är mamma som tycker det eller sonen...). Idag inhandlades två stycken svarta tallriksunderlägg och ett te som smakar kanelbullar till sonens flickvän, som jag hoppas hon ska tycka om!
Samtidigt som dagarna rullar på och tiden går åt till att jobba och pendla, så inser jag att sommaren har kommit och gått, hösten är här och övergår sakta men säkert i kallare tider. Dessutom skriker vår gräsmatta efter att bli klippt, men det är omöjligt när man kommer hem så sent om dagarna och dessutom regnar det titt som tätt. Skulle behöva gå med lie genom trädgården! Försökte mig på, i torsdags kväll då jag var hemma ganska tidigt, att klippa men gräsklipparen tyckte inte om tjockleken och fuktigheten på gräset.. Det bara stockade sig... Någon som har tips??? Inte ens Maya tycker om gräsmattan längre, hon som älskar att fara runt där annars...
Nej, det blir en sväng ut i motionsspåret istället, här går det inte att sitta och gnälla!
Ha en skön söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Här har det blivit likadant gräset är alldeles för långt men det får vara så tills i vår//Britt

    SvaraRadera