lördag 11 februari 2012

Fynd på rea!

Visst är det väl fantastiskt att kunna fynda på rea?! Ni vet, de där gångerna man har gått och tittat på något flera gånger och tänkt:"det där är alldeles för dyrt".. Så plötsligt en dag finns den där på rean... Ursprungspris 1649:- mot 499:- på rea! Det kallar jag fynd!



Eftersom maken och jag inte har riktigt samma smak alla gånger jag vill tänka "outside the box" vad det gäller kläder, så tyckte jag att det var bäst att handla på egen hand. Vanligtvis är jag en ganska trist "grå" tjej som håller mig till enkla finstickade plagg i tonerna grått, svart, mörkblått osv.. Men nu sedan jag hittade Desigual så har jag faktiskt vågat mig på lite mer färger och mönster. Denna är ju relativt "lugn" men de t-shirts som har fått följa med hem är fulla av mönster och färger. Så olikt mig! Härligt! Människor kan förändras!

På tal om förändring så hade jag äran att få gå på en föreläsning av Claes Schmidt/Sara Lund! Helt underbar föreläsning om öppenhet, att bli välkomnad, vara "invandrare", vara annorlunda, bli accepterad mm. Hen sa en mycket klok sak (bland alla andra kloka saker): 95% av det vi gör, gör vi av vana. När något dyker upp som vi inte är vana vid reagerar vi oftast med motstånd. Slutsats: fördomar beror mycket på att vi inte är vana! Kan vi då, istället för att säga att vi inte gillar, säga att vi inte är vana vid något?

Kanske är det dags att se till att trädgården får genomgå en förändring i sommar? Lite fröinköp kanske? Ska nog ägna en stund åt att vandra runt på nätet på jakt efter nyheter och löften om vår och sommar!
Trevlig lördag!
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar