söndag 19 februari 2012

Söndag igen!

Veckorna springer förbi och just det har jag gjort idag: sprungit! Visserligen bara en kort vända, men trots att snön föll så var det så skönt att få komma ut och springa. Visst gillar jag Actic och crosstrainern, men inget går upp mot frisk luft. Dessutom så fick jag ju äta otroligt goda blodapelsinklyftor när jag kom tillbaka. De var så goda att jag var tvungen att ta en bild:


Mums! Kan ju aldrig vara fel med en vitaminbomb efter en löptur?!
Det som är positivt med att veckorna går så fort är ju att våren närmar sig med stormsteg. Längtar efter sol och värme, få hålla till i trädgården och pyssla om mina vackra dagliljor... Kanske införskaffa några nya?


Se bara så fin Artic Snow blev i fotoappen! För visst har jag fortsatt att leka med den.. Så himla kul.


Ser även fram mot vad sommaren har att erbjuda för nya upptäckter. Förra sommaren "upptäckte" jag ju Fjärilshuset i Solna, helt fantastiska fjärilar.
Sitter just nu och upprörs över hur praktikanter utnyttjas och skickas till arbetsplatser där de råkar ut för olyckor då arbetsplatsen inte har en säkerhetspolicy som efterlevs... En praktikant fick amputera tummen efter att handsken fastnat i borrmaskinen... En annan bröt bägge armarna efter ett fall på fem meter...
I Peru har kvinnor tvångssteriliserats... Ska detta föreställa 2012??? Saknar ord... Förra presidenten säger att allt skedde på frivillig basis.. Brotten har preskriberats.. Det handlar ju om fattiga indianer, vem bryr sig då.... Usch, säger jag bara...
Bäst att sluta innan jag förstör söndagsstämningen för alla!
Ha en skön kväll!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar