måndag 27 februari 2012

Måndag!

Tiden springer förbi känns det som och jag hinner inte riktigt med! Våren lockar genom solen som sprider väldoft i luften och ger löften om ljuva tider framöver. Känns underbart att få tänka positivt efter så lång tid med tankar som drar ner en i gyttjan, i en negativ spiral. Visst känner jag att det ibland blir hemska bakslag, men jag är en fighter och vägrar ge mig! Ska vara mitt gamla jag igen!

På tal om mitt gamla jag så hittade vi gamla kort från ungdomens dagar igår och det blev en verklig nostalgitripp! Svårt att fatta att man varit så ung! :)


Året var 1987.. Det syns väl på frisyren ;) Hela 20 år gammal... Studerade i Paris, på La Sorbonne... Jösses, vad avlägset det känns!
Hittade så fina kort på maken i samma ålder och det är ju alltid roligt att jämföra frisyrer och "geeky" kläder från den tidsepoken! Roligt söndagsnöje!

Just nu känns det som om mycket spännande är på gång.. Ska ju snart bli farmor, vilket jag har lite svårt att förstå! Inte är väl jag så gammal att jag kan bli farmor??? Å andra sidan var min mamma bara 42 när hon blev mormor, trots att jag var 25 när jag fick sonen! :)

Jag vet att allt kan vända på en sekund, så man måste ta vara på alla goda stunder, leva dem fullt ut istället för att våndas över det negativa som kanske kommer. Så enkelt att säga men så svårt att hålla fast vid!



.- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar