måndag 18 juni 2012

Ny vecka, nya tag!

Veckorna bara rinner förbi och semester är snart i antågande! Det ska bli riktigt skönt, känner att jag behöver det. Det är snart två år sedan jag gick över från ferietjänst till semestertjänst och jag ångrar det inte en dag! Visst, jag saknar eleverna jättemycket, allt de gav i form av utveckling och utmaning i mitt yrke, men det är först nu som jag har känt att jag är i verkligt behov av semester. Tidigare så var jag helt slut när "loven" kom, så slut att man oftast blev sjuk eller inte orkade göra något alls för att det var så intensivt under terminen. Så är det inte nu, nu är det bara vanlig längtan efter ledigt! :)
Dessutom så får jag ju möjligheten att umgås mer med lilla hjärtegrynet!

Ständigt glad är han, mitt barnbarn! Trodde aldrig att jag skulle bli så "fjantig" som jag är runt honom.... Mina stackars kollegor är helt uttjatade om honom, de får stå ut med att se bilder och filmsnuttar på honom jämt och ständigt ;)

Längtar också efter att få tid till att vara i trädgården, njuta av en kaffekopp på trädäcket, mysa med missarna och bara vara! För att inte tala om att äntligen kunna grilla! Bara sommarvädret som fattas.... tyckte att jag läste i Aftonbladet (denna sanningens källa!) att det var ett högtryck på väg in lagom till midsommar, eller har jag drömt det???
Imorgon är det min födelsedag och min älskade man har redan gett mig en present! Inte vilken present som helst utan en kamera! En Nikon 3100! Har hunnit prova den med och här syns resultatet!


Det är så himla roligt att fotografera. Den nya utmaningen blir nu att lära sig de nya finesserna med kameran. En av dem är att det går att filma med den! Blir perfekt att filma Liam med! ;)
Ser verkligen fram mot perioden när alla dagliljor börjar blomma, då blir det många kort tagna...








Så nu ska jag bara klara av min 45:e födelsedag..... Kan inte fatta att jag fyller 45 och att jag dessutom är så gammal att jag är farmor! Siffrorna är jag ju inte så glad för, men farmorskapet är jag jätteglad för! :)
Avslutar med bild på lilla hjärtat, lånad av svärdottern!


Och så en bild på Liam med mormor, där han avfyrar sitt allra bästa leende för att charma mormor!


Som om det skulle behövas, han har oss bägge lindade runt lillfingret :)
Önskar alla en skön kväll och en vilsam natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar