onsdag 27 juni 2012

Generationer

Nu har vi verkligen utnyttjat tidens gång genom att föreviga fem generationer på bild!
Det känns ganska lustigt att tänka sig att så många generationer är representerade! Fantastiskt! Här kommer en bild på min farmor med mitt barnbarn i famnen!


Farmor är 82 år och Liam två månader. Att tänka sig att hon håller i sitt barnbarns barnbarn är en svindlande känsla! Hoppas jag får bli så gammal att jag hinner med att uppleva det (och naturligtvis vara lika klar i huvudet som farmor är), även om jag inte önskar att de ska skaffa barn i för ung ålder.


På min mors sida är vi "bara" fyra generationer. Hade min mormor levt hade hon idag varit 96 år!


Måste ju bara lägga med en bild med Liam igen. Är han inte världens sötaste bebis, så säg?
Midsommarhelgen var en riktig lyxhelg, med mycket mys med släkt och vänner och extra mycket mys med Liam. Konstigt hur allt helt plötsligt kretsar kring honom! ;)

Lite trädgård hanns med, det är så mycket som hinner med att börja blomma och jag inser att jag missar hälften genom att bo borta i veckorna. Men jag kunde i alla fall njuta av en rejäl midsommarbukett:


Mina fina vita aklejor blommar för fullt, Jakobs stege har snart blommat över, jordgubbarna är mogna och rosorna samt dagliljor står i knopp.... Måtte semestern bli varm och härlig så att känslan för trädgårdspyssel infinner sig. Måste ju erkänna att det regn som har varit en del helger nu inte har inspirerat till trädgådsarbete.








En sak är i alla fall säker! Denna midsommarhelg bjöd på det vackraste midsommarvädret på mycket länge! Solnedgången på fredagen var magisk!
håller tummarna för att det blir många sådana härliga dagar och kvällar framöver!
- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Generationsbilderna är underbara att ha tycker jag. Vi var iofs "bara" fyra generationer men med tanke på att min mormor var 60 år äldre än mig så får man allt vara nöjd =)

    SvaraRadera
  2. Fem generationer är bra! Vi har fått ihop till fyra. Det är kul att ha dom där korten.
    Inte har det blivit så mycket trädgårdsarbete här heller. Hoppas på bättre väder... Vi flyttade till Lindesberg för ett år sen:)
    Söt akleja du hade.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Då har du närmare till mitt barnbarn än vad jag har, de bor också i Lindesberg!

      Radera