söndag 10 juni 2012

Utflykt

Gårdagen bjöd på överraskningar! Maken "kidnappade" mig och körde mot okänt mål. Vägrade tala om vart vi var på väg och jag kunde inte gissa mig till det förrän vi körde över bron till Ekerö.




Är det skamligt att aldrig ha besökt Drottningholm tidigare trots att jag snart är 45?




Kyrkan var stängd för besök då det var bröllop. Hann få en glimt av det vackra brudparet samt en del av gästerna då vi kom innan ceremonin började och paret var på väg tillbaka genom parken efter fotografering. Bruden var så vacker, klänningen sagolik och skorna bedårande! Hann spana in allt! ;)
Men trots det vackra brudparet var ändå parken det finaste! Alla varianter av penséer, denna lilla vardagliga vårblomma som alltid är först ut i våra krukor innan järnnätterna är över.












Alla namnen är dessutom så fantasifulla: Honey Bee, Antique Shades, Mickey, Violets with face, osv i all oändlighet.





Man ser på trappan till ingången alla pensésorter som fanns att beskåda. Vackert uppdelade i färgskalor!
Även här fanns det en damm full av fågelliv, både trevliga och mindre trevliga (mest skräniga)...














Även fåren tog det lugnt i solen, bland gäss och små gullefjun!








Tulpanerna stod fortfarande i full blom, många vackra varianter även där. Hade gärna sett en kopia av växthuset i min egen trädgård!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar