onsdag 22 oktober 2014

Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Planer smids och tar form över tid, men det är inte alltid som det blir som man har tänkt sig! Tiden finns inte för att förverkliga eller så var de som smidde planerna inte på samma våglängd och missförstånd uppstår så lätt vid sådana tillfällen.
Hur ska man tackla sådana bakslag då? Bryta ihop alldeles? Tro att allt har gått åt skogen och att man borde ha sett det tidigare? Eller ska man välja att se det som bara ett bakslag, bita ihop och komma igen? Föredrar nog det senare, men det är inte alltid det är lätt. Vissa dagar går det att se positivt även på ett bakslag, andra dagar känns allt nattsvart!
Just nu väljer jag nog att se tillbaka på den underbara resan vi gjorde till Marseille, denna stad som har ett oförtjänt dåligt rykte om sig. Värmer mig lite vid anblicken av allt vi upplevde, den härliga värmen i solen vid ön Frioul och det salta vattnet i Medelhavet.
En riktig njutning att få bada i Medelhavet i oktober och inte frysa, i alla fall när man är en fryslort som jag! Maken njuter i fulla drag på bilden.
Visst kan vi väl behöva lite solbilder när det är grått ute och vi är precis i början av den långa grå perioden här i Svedala? Jag känner ett stort behov av sol, värme och varför inte lite trädgårdsarbete? 
Då trädgården består av en tråkig balkong för tillfället, så får jag väl nöja mig med Allt om Trädgård och en kopp te, tillsammans med lite drömmar om nästa sommar.
Drömmar är viktiga att ha, så jag drömmer om vad jag kan göra i trädgården nästa sommar. Kanske blir vintern mindre lång och grå då? Så jag fortsätter att titta på mina minnen från Marseille och läsa i Allt om trädgård! Upp med hakan! Det finns så många som har det värre, med sjukdom och elände. Vad gör det då om det blir lite motgångar emellanåt? Bara att bita ihop och börja om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar