torsdag 2 juli 2015

Fullt ös i trädgården!

Det märks verkligen att våta och kalla juni gjorde underverk för växterna! Det växer och blommar som aldrig förr. Vad gör det då att det är lite senare än vanligt?
Hängmattan är på plats och Maya räds inte att vara med och njuta! Här ligger man ju finfint, ser bra allt som händer runt omkring och Smulan kan man dessutom hålla stenkoll på härifrån!
Pionen Festival Maxima bjuder på gräddiga, tårtliknande blommor!
                                


                                                              Rosen Leda likaså!
                             
                             Otrolig färgskiftning från knopp till fullt utslagen blomma!
                             

                                                                 Eldkaprifol:
                             

                                                            Rosen Maygold:
                             

                                                      Klematisen Pink Fantasy:

Det är en ren fröjd att gå runt och se vad som händer varje dag. Det är så många som gör sig redo för att visa sig från sin bästa sida. Nu verkar ju dessutom värmen ha kommit, så det gäller att hänga i med vattning! Tur det är semester snart! 
Funkiorna är större än någonsin i år, vilket bladverk:
                    

Jag skulle kunna fortsätta i oändligt med bilder på alla växterna, kan inte se mig mätt på dem under den här perioden. Honungsrosen är proppfull med knopp och snart så står den i full blom, förhoppningsvis hinner jag med att se det i år. Tidigare år har den blommat som mest när jag fortfarande jobbar, men som sagt var, i år är ju allt lite senare. Är så tacksam över min trädgård som skänker och har skänkt så mycket glädje under åren! Nu är det ju 13 år som jag har bott där, så en hel del har ju hunnit hända. Förhoppningsvis får vi många år ännu tillsammans, trädgården och jag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar