måndag 13 juli 2015

Semester!

Det är söndagskväll och jag kan inte fatta att det faktiskt inte innebär att jag måste plocka ihop och bege mig till Solna, utan jag kan stanna i mitt lilla paradis! Det är SEMESTER! Äntligen!

Både gårdagen och idag har bjudit på sol, trots att regnet stod på menyn enligt väderprognosen. Det kom en skur på eftermiddagen, men då passade vi på att njuta i skydd av trädgårdstältet, med en god bok som nu är slukad! Lotus Blues av Kristina Ohlsson stod på listan och nu måste jag ju ha uppföljaren. Det visade sig ju vara ett smart drag att låta boken ligg avläst så länge, för nu finns ju uppföljaren redan i bokhandeln!

Efter regnet fick kameran komma ut på en tur, tänkte att jag skulle fånga några vackra droppar. Det visade sig vara svårare än jag trott, jag måste erkänna att ett riktigt macroobjektiv skulle sitta fint!

 Doften från schersminen är helt gudomlig, önskar jag kunde spara doften på burk! 


 Svårt att fånga dropparna som jag vill. Flera av dem reflekterar världen upp och ner. Men tyvärr framgår det inte så tydligt som jag ville..
Humlan jobbade på med att försöka få ihop lite mer nektar efter att regnet hade gett sig. Klematisen George bjuder in till middag!


 Rosorna bjuder även de på vackra droppar, men inte alla rosorna tycker om att få vatten på sig. Många regnar sönder helt och hållet, varje knopp blir förstörd oavsett om den är utslagen eller inte.





 Missarna följer gärna med på turerna i trädgården, det gäller att se upp med var man sätter fötterna, för de vill vara nära, nära..
Det kan ju hända att matte har något gott med sig och då gäller det att vara först!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar