torsdag 6 augusti 2015

Roadtrip

Så blev det, även denna semester, en liten roadtrip. Vi passar på att ta några dagars "ledigt" från tak- och golvrenovering och tar istället en tur till Karlskrona för att hinna med en snabb träff med makens näst äldste son inför semester och flytt för han och sambons del.

Det märks hur man ändrar tycke och smak allt eftersom åldern ökar. Nu packas matsäck med kaffe och tillbehör inför ett par timmars resa, som ska intas vid vacker rastplats. Förr var resans mål det viktigaste, nu är hela resan ett mål. Allt från naturen som passerar revy till vackra byggnader och trevliga människor som förgyller upplevelsen.
Naturligtvis används selfiepinnen flitigt, till makens stora förtret. Jag tycker det är skönt att slippa fråga främmande människor om de kan ta ett foto på oss, så enkelt att bara plocka fram och sedan ta den roliga bilden som sedan blir ett minne för livet! Tummen upp för det!
Här ser ni vad roligt, åtminstone jag, tycker att det är med selfies! ;-)


Så kommer det sig då att vi på en och samma dag har besökt Västerås på förmiddagen, där jag hann med att träffa finaste fastrarna, bestämt oss för att åka en dag tidigare mot Karlskrona än planerat och så mellanlandat i vackra Västervik! Här tillbringar vi natten på Centralhotellet, ett mysigt litet familjärt hotell mitt i centrum.
Västervik visade upp en vacker kvällshimmel, med spännande moln och vacker solnedgång.












                Mitt emot den här vackra kyrkan ligger Centralhotellet där vi övernattar.

               Så måste jag ju bara avsluta med ytterligare en selfie, utanför hotellet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar