torsdag 13 augusti 2015

Trädgårdsterapi

Finns det något bättre än att vandra runt i trädgården när solen skiner som allra bäst från en klarblå himmel och det blommar för fullt i trädgården?
Jo, det kanske det gör, men det är helt klart en av de bättre upplevelserna som finns, en lisa för själen eller balsam för densamme. Jag njuter i fulla drag av att se mina dagliljor blomma för fullt, gå runt bland rabatterna och bara insupa deras livsglädje, varje blomma - en dag!
Mobilen är snart fylld av alla kort, trots att det är samma sorter som blommar varje dag så måste jag ta ett nytt kort. iCloud har förlängesedan gett upp om at spara alla mina bilder, Onedrive säger även den ifrån att minnet är fullt. Jag rensar och jag rensar, men det finns alltid för mycket bilder.. Är ju så svårt att ta bort dem, för varje blomma har ju sin charm..

Idag har vi i alla fall gjort en ny upptäckt, nämligen kakaoflis att ha i som täckande lager i rabatten. Behåller fukten och hindrar ogräs från att ta överhand, kanske inte helt och hållet, men en stund i alla fall. Det luktar dessutom kakao!




Rabatterna ger ett roligare intryck med den brunröda bakgrunden istället för den tråkiga jordfärgen.

                          
Manua Loa är en fantastisk daglilja som fullkomligt lyser i solen. Jag blir så glad av färgen!
                       
Longfields twins med sina krusiga kanter är så söt med sin dubbla mitt. Döljer lite blygt innanmätet med sin dubbla "kjol" kring mitten.  Så där lite lagom "fin i kanten", liksom!
                               
Chicago Knockout stoltserar med sina stora blommor, i år har den tyvärr inte riktigt lika många stänglar som i fjol.  Kanske måste den ta det lite lugnt efter en sådan blomning som den hade då? Om jag inte minns fel så räknade jag till 75 knoppar. 

                               
                                                                   Buddha
                               
Strawberry Candy
                               
Canadian Border Patrol
                               
Little Grapette
                               
Pardon Me
                             
Okänd

                              
Christmas Is


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar