lördag 3 april 2010

Glad Påsk!

Påsk och vår, är det inte underbart?!

Måste bara lägga ut några bilder som bevis på att våren även har nått Bergslagen, det har ju gått lite långsamt. Men idag skiner solen och jag tänker tillbringa större delen av dagen utomhus! Har hittills krattat löv och fotat blommande krokus! Ljuvligt!
Kunde inte låta bli att fota lövhögen med snön bredvid. Tycker det ser lite läckert ut och det vittnar om att längtan efter varmare tider är stor, då man inte kan låta bli att börja jobba i trädgården fast snön ligegr kvar. Så här såg det ju ut för ca en vecka sedan:Men nu så är det t o m en del kryp framme:Lite lustigt ser det allt ut med snön bredvid i rabatten.
Jag hoppas verkigen att alla mina rosor har klarat sig, det ser bra ut, men än är ju inte faran över... Har inte täckt över dem ordentligt så det var tur att snön och kylan kom samtidigt.
Nu önksar jag er alla en GLAD PÅSK, för nu bär det ut med en kaffekopp till trädäcket!

4 kommentarer:

  1. Glad Påsk Cyrene! Så härligt att se att vintern äntligen släppt taget om er också. Kaffe... ute... ja, det tror jag att jag hänger med på =)
    Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Visst är det härligt när våren kommer. Fast vissa smådjur behöver inte finnas, hittade den första liljebaggen idag.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk på dig!
    Här har vi också snö men man ser att det går åt rätt håll i alla fall och det är skönt.
    /Lotta

    SvaraRadera