söndag 6 januari 2013

Dagen före...

Dagen före nystart och nya utmaningar på arbetet! Tänk vilken tur jag har som har ett jobb som jag trivs fantastiskt bra med, får träffa så många kollegor inom yrket som alla brinner för samma sak, att utveckla framtidens medborgare: våra barn och ungdomar som idag går i skolan.

Innan det är dags för att anta nya utmaningar på jobbet så tänkte vi faktiskt njuta lite av en biokväll, så här det sista vi gör på ledigheten. Det är en av de nya fördelar som vi nu kan njuta av: gå på bio när vi vill utan att behöva åka minst 6 mil för att hitta en biograf. Det tar oss nu ca 10 minuter att GÅ till bion! Härligt! Den här gången utmanar vi dock inte dygnsrytmen och går på nattbio, vi såg nämligen The Hobbit kl.23:59 den 11/12 när den hade premiär, det var vi och 16-18-åringar som såg den och vi var nog de enda som sov en stund under filmen. Så ovärdigt av oss!! Nästan pensionärsvarning...

Nu ska vi istället se på Jack Reacher. Inte okristligt sent heller, utan kl. 20:30, som faktiskt känns helt ok.
Måste ju också erkänna att jag har totalt vänt på dygnet under ledigheten... Så pinsamt.. Alla gånger som jag har klagat på sonen att han har gjort detsamma och sedan haft jättesvårt för att orka upp till skolan första dagen efter lovet.
Lite segt kommer det säkerligen att bli, även för mig, men efter ett par dagar i hetluften igen så känns det som om man inte har varit ledig alls! Det gör mig absolut inget, det enda tråkiga är att barnbarnet inte kan besökas när som helst....

Det känns just nu ganska avlägset till nästa ledighet. Det kan man ju göra något åt genom att planera upp lite vad man skulle vilja göra. Jag har redan tjuvstartat lite genom att kolla sajter på nätet. Någon som har några bra tips om Korsika? Är jättesugen på att besöka ön och tar gladeligen emot tips från er som varit där. Har tittat på bilder på Google Earth och viken natur, säger jag bara! Ett litet smakprov finns här: http://www.panoramio.com/m/photo/51969847
Ytterligare en utmaning finns det i år och det är att komma igång med träningen igen.Hösten har bara varit ett grått töcken, några få löpturer, men kirurgiska ingrepp och för lågt blodvärde har gjort att jag helt enkelt inte har orkat/fått träna.. Men nu dj...vlar ska det bli andra bullar bakade här minsann! Har siktet inställt på gymmet mittemot istället för Actic och ska börja med Zumban som är bland den roligaste träningsform jag vet! 2013 - here I come!

1 kommentar:

  1. Samma tema på din blogg,,detta med att vända på dygnet...här är en till som är bra på det,,blir tungt vid fyra imorgon eftermiddag,,men jag säger som du har ett guldjobb då funkar det.
    träningen för mig påbörjades under jullovet nu gäller det att hålla igång det,
    Ha en go vecka kram Monica

    SvaraRadera