onsdag 30 januari 2013

Nya upplevelser, nya utmaningar!

Jösses, säger jag bara! Det kostar på att bli farmor och vara närmare 50 än 40...Tyngdlagen måste till varje pris motverkas, jag vill ju inte råka ut för detta:
Då vet jag vad som gäller, hädanefter blir det inget topless på stranden! ;)
Eftersom jag är en liten fegis, så vågade jag mig inte på att anmäla mig till bodywork-passet som fanns bland utbudet på gymmet ikväll, utan jag nöjde mig med att prova på spinning för första gången i mitt liv.... Måste faktiskt säga att jag har faktiskt hitta en väldigt bra användning för min envishet! Den behövdes, var beredd att ge upp flera gånger... Trodde inte att benen skulle hålla när jag klev av! Tur att jag bor så nära, nästan krypavstånd!
Väl hemma så måste jag ju försöka skämma bort min stackars kropp! Lång dusch, insmörjning av ömmande kroppsdelar (en del som inte brukar ömma på detta vis, kan jag tappert erkänna) med Body shop's härliga Shea Body butter:
Fick syn på denna flaska efter duschen. Nu är den ju till för håret, men det står "healing"... Kanske funkar den på hela kroppen, för just nu skriker den efter att bli masserad, få lite healing.. Sen står det ju "strength" och det skulle jag verkligen behöva nu...

Min mormor sa alltid: "ska man vara fin, får man lida pin"! Tänk, så rätt hon hade.... Sen är det ju det där att man ska ta sig tid att försöka "vara fin" också.. Kanske Susannah och Trinny kunde snitsa till mig lite? En quick fix? Tålamodet är ju inte alltid det bästa, speciellt på morgonen, så den där stunden när jag ska göra sig i ordning måste gå fort!

Nä, nu ska den här tanten släpa sig till sängen och kanske att jag orkar läsa lite ikväll???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar