söndag 27 januari 2013

Kanske, kanske att den här veckan ger mer energi?

Längtar fruktansvärt efter sol, dropp från smältande snö och is, fågelkvitter och vårvärme! Behöver energi! Försöker pigga upp mig genom att äta massvis med apelsiner, kiwi, blåbär och annat vitamin- och järnrikt för att bli piggare, men faktum kvarstår: det är SOL jag behöver!




Drömma hjälper föga, men visst skulle det vara trevligt att ha en resa att se fram mot... Kan mycket väl tänka mig att tillbringa en vecka på ex Korsika:





Följer en mycket trevlig blogg, skriven av en svenska som bor på Korsika och alla hennes bilder och beskrivningar har fått mig nyfiken på Korsika. Bloggen hittar ni på http://frenchcreme.blogspot.se, nu flyttar hon ju till Paris, men där har jag ju själv bott i 2,5 år så där blir jag inte riktigt lika sugen. Visst är Paris en underbar stad, med en storstads alla möjligheter till utflykter, intellektuell stimulans och gastronomiska upplevelser, men just nu suktar jag ju bara efter sol....
Tänker mig ett litet hus med en äkta medelhavsträdgård (olivträd, lavendel, rosmarin, timjan och oregano överallt) där jag kan sitta och njuta av ett glas rosé, blickandes ut över medelhavets vågor.... Dit längtar jag just nu!
Jaha, eftersom det inte riktigt är möjligt så får jag väl gå ner i tvättstugan igen, det är ju ok det med, ger mig ju rena kläder till arbetsveckan! Förhoppningsvis krymper kroppen och inte kläderna veckan som kommer, beach 2013 skulle det ju vara trevligt att våga visa sig i bikini!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar