söndag 24 februari 2013

Helgmys

Varje helg passerar så fort, jag hinner knappt reagera på att det är fredagskväll innan söndagskvällen helt plötsligt har gjort entré och förberedelser inför veckan måste ta sin början, hur mycket jag än vill att helgen ska fortsätta lite till. Missförstå mig inte, trivs otroligt bra med mitt arbete, kollegor och alla trevliga människor jag får träffa varje dag. Trots att jag inte får ha egna elever längre, så får jag i alla fall träffa lärare, diskutera deras arbetsvillkor och försöka hjälpa dem med deras arbetsrelaterade frågor.
Måste dock erkänna att det här är mysigt, det med. Krypa upp i en gungstol, filosofera över livet och njuta av lugnet en stund.
Så här såg det ut när jag hade filosoferat klart! Så njutningsfullt och lugnande efter en hektisk arbetsvecka. Längtar redan till nästa helg och ytterligare en stund framför kakelugnen.
Naturligtvis innebar helgen även besök hos barnbarnet! Två stycken t o m! Missade precis min mor på fredagen...
På lördagen så köpte vi med oss såpbubblor! Det var en hit, Liam tyckte det var jättekonstiga saker som for runt i luften, ena stunden fanns de sedan var de plötsligt borta! Farfar P kunde trolla, han!


En nyvaken liten parvel, han vaknade precis när vi knackade på dörren, men ändå var det inga sura miner! Tänk om jag ändå kunde vara så glad och mysig direkt jag vaknade... Har lite svårt att minnas att hans pappa var så glad, kanske som bebis, men det som ligger färskast i minnet är alla morgnar när man fick tjata upp honom ur sängen och man bara fick morrande svar från någonstans under täcket....

Tänk, så söt man kan vara! Fast, som Liams mamma säger: vi är lite partiska i sammanhanget... Bara lite då! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar