söndag 4 maj 2014

Att njuta av livet!

Tänk så lätt livet kan vara ibland! Långledig, barnvakt, försenat firande av mor, firande av bonusbarnbarn och sist men inte minst: trädgårdsarbete! Kan det bli bättre?
Jo, det skulle förstås vara att barnbarnet lärde sig att det kan vara skönt att sova lite längre än till 05:30 när man är ledig... Å andra sidan så får jag ju sovmorgon imorgon, då det är dags att börja jobba igen, för då ringer klockan först 06:15! Hurra! 

Det är ju lite lustigt att klippa gräset i först sol, sedan snö, sedan sol igen och så sist lite hagel! Undrar just hur det kommer att gå med körsbären, när trädet står i full blom och det är så kallt i luften. Någon som vet hur det slår mot ev framtida bär? 
Det är mycket som blommar "vitt" just nu: brudspirea, hägg körsbärsträdet och så kommer ett av plommonträden. 
                            
Det är ju inte bara vita blommor, naturligtvis, just nu. Lite tulpaner har behagat titta upp, just dessa kommer jag tyvärr inte ihåg namnet på.  Märker att minnet inte är lika bra som det en gång var när det gäller blommorna i mina rabatter. Undrar just om det beror på stigande ålder, minskat intresse eller för mycket på hårddisken? Minskat intresse kan det ju inte vara, så då återstår bara de två andra alternativen.... Föredrar absolut det sista i sådant fall! Undrar just om man kanske ska köra en omformatering? Det funkar ju på datorn....  
                                        
Mossfloxen är alltid så fin så här på våren, sedan är den mest bara i vägen och jag har svårt att låta bli att helt enkelt rensa bort den.  
                                        
Den här tulpanen minns jag inte heller namnet på, men dess blad är så vackra. Som vanligt lyckas jag inte återge dess intensivt röda färg, men bladen syns ju bra, med sina vackra ränder! 
                                        

Träning då? Ja, det är ju en bra fråga.. Trodde jag hade kommit igång igen, efter att ha sprungit ett par gånger de senaste tre veckorna, t o m Runkeeper har ju varit nöjd med mig! Har jag inte sprungit så har jag gått en lång promenad, det borde väl också räknas. Men den här veckan har Runkeeper klagat på att jag inte har hållit mitt löfte att åtminstone komma ut någon gång på löptur.. Det vart promenad på tisdag (10 km), promenad på onsdag (5 km) och promenad i torsdags på ca 5 km.. Men ingen löptur och Runkeeper surar genast. Så nu måste jag gottgöra det under veckan som kommer. Hoppas att jag kan få lite glada pepprop från Runkeeper istället. Runkeeper = min PT....

Nåja, inget blogginlägg utan mysiga bilder på barnbarn! Liam älskar att gunga och vill göra det jämt och ständigt, det spelar ingen roll om han precis vaknat eller om det är läggdags: gunga, det är livet! 
                                        

                                          
                                        
Så! Ordningen återställd och jag kan lugnt gå och lägga mig inför arbetsveckan som kommer! Lovar dyrt och heligt att lägga ner minst fem timmar på träning denna vecka! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar