lördag 5 juli 2014

Första semesterdagen

När utflykt ska göras i närområdet är Nora ett självklart mål! Inte bara för att få insupa doften av Maria Langs Skoga , njuta av vacker sjöutsikt och fantastiska gamla hus utan naturligtvis också för att få avnjuta den välsmakande noraglassen!

Kyrkan sträcker stolt sitt torn över träden mitt i centrum. 
Ett av de vackra husen med fantastisk snickarglädje.
Stationen är rentav slottsliknande! 
Kan det vara kriminalkommissarie Wijks bil? 
Vad gör man inte för att ära Maria Lang 100 år? En glass är ju ett måste, men innan dess stillades hungern med en välsmakande räksmörgås! 
Fast vi börjar bli lite till åren har vi insett att även vi kan hänga med i nutida medier! Därför kommer här dagens selfie i form av wefie... Jag som hatar att vara framför kameran lyckades fastna två gånger idag.
Dock ser jag onykter ut! Vilket jag definitivt inte var, vi befann oss ute på "hajk" vid Järleån, närmare bestämt Långforsen! 



Ett fantastisk ställe både för promenad och för träning! Vilka trappor! Nice!
Och här nedan orsaken till att jag hatar att vara framför kameran! Kan inte låta bli konstiga miner, visa hästtänder eller knipa konstigt med ögonen! Men det viktiga i den här bilden är linnet! Det var nämligen strålande sol och varmt hela dagen! Jag frös inte en sekund! Hurra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar