måndag 14 juli 2014

Rosor - favoriter med lyxdoft!

Barkerole doftar i och för sig inte mycket, men vilken lyxfärg! Mörk, sammetslen röd som för tanken till Fjärran Östern.
Rose de rescht bjuder på en ljuvlig söt doft med lite inslag av citrus. Färgen är så svår att återge i sitt originalskick med kamera..
 

 
Min stackars William Shakespear är så tanig och för varje år som den överlever är jag så tacksam. Varm, mjuk rosdoft även den lite citrusaktig.

Sommaren i trädgården är verkligen terapi för en stressad själ. Oavsett om det handlar om nya projekt, ogräsrensning, vattning eller bara gå runt och njuta av dofterna.  Trädgården låter liksom omvärlden stanna upp, hindrar det där bruset från att tränga igenom och tillåter mig att helt släppa tankarna på jobbet och det som annars hänger över mig.
 
Leda är, även den, en riktig doftfavorit! Dessutom är färgen så härlig, från mörk fuschia till helt vit.
 
En liten fråga till er som läser detta: använder någon av er appen Blogger för androida telefoner? Har använt den till iPhone och aldrig haft problem, men nu med Xperian så krånglar det bara... Hur fixar jag det? Appen kan inte spara inlägget, bilder "hänger" sig mm... Lite tråkigt eftersom jag tycker att kameran funkar kanon i mobilen och därför gärna bloggar därifrån för att kunna lägga upp bilderna direkt... Tacksam för tips och idéer på hur jag får bukt med problemen..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar