lördag 26 juli 2014

Sommar, sol och lite katt!

Fantastiskt bortskämd jag är som kan njuta av allt detta på en och samma gång! Vilken sommar vi har!

 
Så fin solnedgång denna kväll, kunde inte ha bättre scenario framför mig medan vi vattnade de törstiga blommorna i trädgården.
Vi hade sällskap: Maya tyckte att vi gav henne alldeles för lite uppmärksamhet, så hon kände sig nödgad att pocka på den genom att vara lite provocerande!
 
               Ok, ser du mig nu då? Måste jag göra något mer för att matte ska titta, eller?
                                                  Ja, kom igen då, ta mig om du kan!
                        Nähä, är du inte med? Lek med mig, det är ju äntligen svalare ute!
                       Kom igen, matte, vilken tråkmåns du är! JAG vill ju leka.... Snälla!
Lite lek fick hon allt, Maya, innan det var dags att vattna färdigt och se till tomatplantor, pelargoner på tillväxt i växthuset och sedan gå in och fortsätta läsa något av sommarläsningen som vi har laddat med! Nu ska här njutas av de två sista semesterveckorna! Fast det var ju en halvsanning för i slutet av september så ska det bli en tripp till Marseille för makens födelsedag. Fyller man ett halvt sekel så får man faktiskt fira med en resa! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar