onsdag 17 februari 2010

Jag bara undrar

Hur kan man vara så ofantligt trött? Det beror inte på att jag är uppe halva natten och tittar på OS, det beror inte på att jag arbetar mer än vad jag brukar (det får jag ju inte in någonstans i planeringen), jag sover inte sämre, jag tränar som jag brukar och blir oftast piggare av det även om jag var seg i innan träningen.. Försöker äta någorlunda rätt, äter inte överdrivet med godis och sötsaker (även om jag är en godisråtta!).... Men jag är sååååå trött. Blir dessutom sur och grinig och skäller på allt som rör sig. Maken är väl den som råkar värst ut...
Jag kan inte heller säga att denna vecka är värre än vanligt. Visst, jag har nationella prov att rätta, på fredag är det prov i spanska i två årskurser som sedan ska rättas (innan dess ska jag skriva dem!), nästa torsdag är det prov i engelska som ska rättas (troligtvis under sportlovet - alla proven), omdömen ska skrivas, utvecklingssamtal planeras in, åtgärdsprogram skrivas (även om föräldrarna inte kommer på mötena)...
Men inte kan jag väl vara trött i förskott??? Suck!
Någon som har en dunderkur som gör mig pigg igen? Behöver verkligen det. Vår kanske kan vara något att önska sig? Visserligen har det blivit ljusare och jag kände mig ganska så pigg enda till igår eftermiddag. Då slog tröttheten mig med en slägga i huvudet och jag föll som en fura. Alla som kom i min närhet fick höra hur synd det var om mig som minsann får laga maten varje dag (nästan) för att maken jobbar långt bort och åker ca 2 h bil per dag. Jag tycker inte synd om honom, han har valt det själv och visste vad det innebar innan! Visst är jag orättvis? Så vi har egentligen samma längd på arbetsdagen, ibland har jag längre, ibland honom: men han åker 20 mil till och från jobbet.... Dessutom får jag tjata om läxor när jag kommer hem (utan gehör) på både min egen son och styvdotter... Det vill jag helst slippa för jag har det hela dagen på jobbet!! Kan inte lärare få exemplariska barn som förstår innebörden och vikten av att studera för en bättre framtid???? Det tycker jag! Eftersom vi tjatar på andras barn hela dagen borde vi slippa det hemma...
Visst vore det väl en bra deal? Om jag önskar riktigt hårt kanske det blir sant!
Då kanske sonen har lagat middagen när jag kommer hem, maken har gjort klart rummet som renoveras och aldrig blir klart och styvdottern sitter och pluggar på sin engelska! Ja, så vill jag ha det när jag kommer hem idag! ;)
Nåja, vad vore väl en kväll hemma i lugn och ro...... Det blir väl att bara ila och gno..... Så, nu har jag fått gnälla av mig och kan ara snäll ett tag igen. Ska ta mig tillbaka till jobbet för att arbeta med Hållbar utveckling till kvällen faller på och ögonen blir tunga... Men med den semla som just har åkt rutschkana ner i min mage så känsn det heöa lite lättare ;)

1 kommentar:

  1. Stackars dig, att känna sig trött, grinig och allmänt otrevlig är inte skojigt. MEN, efter denna mörka vinter tror jag att du har många med-vandrare! Själv har jag känt av samma fenomen, seg, trött och allmänt tråkig, men nu skall det bli ändring, ut i sol och friskt vinterväder genast jag kommer hem och idag blev det närapå två timmar-härligt!
    Sköt om dig! Kram /Bea

    SvaraRadera