söndag 7 februari 2010

Mer snö!

Solen skiner och snön gnistrar. Kan det bli bättre vinter? Troligtvis inte, för de som älskar snö och kyla. Själv tycker jag det är vackert, men nu får det gärna bli vår.
Sitter här och drömmer om den där underbara perioden när allt börjar återvända i trädgården och jag kan se förändringar för var dag som går. Att få komma hem från jobbet och hinna gå en vända i trädgården för att se hur mycket hostan har kommit upp sedan gårdagen eller hur många tulpaner som blommar (förhoppningsvis om inte fru rådjur har hunnit före).
Har ju inhandlat en del fröer, även om sådd känns längt borta.
Ute ser det ut så här:
Jag var tvungen att skotta vägen ner till soptunnorna igen och titta bara så djup gången är! Snön når mig till knäna! Måste erkänna att ryggen värker lite just nu... Hjälp! Har vi glömt mormor kvar ute på bänken?? Åtminstone ser det ut som om någon sitter på den.. Minns inte ens vad jag har lämnat kvar därute.. Hoppas att det inte är säcken med betong... Då är den nog redan "färdiggjuten" till i sommar :( Ute må det vara vinter och kallt men just nu, inne i mitt huvud, så ser det ut så här: Från Rara växter kommer den här vackra rosenskäran Psyche Rose Picotee. Den ska jag ha! Plus en massa andra fröer som bara skrek åt mig: köp, köp!! Så nu är det bara att vänta tills de dimper ner i brevlådan så att jag kan börja planera frösådden. Det är ju faktiskt redan februari så snart är det dags! Har ni redan börjat med era sådder?
Ha en skön söndag och njut av solen! Visst är det lite vår i luften???

2 kommentarer:

  1. Det ser onekligen komiskt ut på bänken men jag hoppas det inte är mormor ni glömt där =) Såddeerna har jag påbörjat om än i väldigt liten skala mot hur det brukar se ut här. Det som bromsat mig är just vädret. Vem vet när våren behagar titta fram? Det kan ju faktiskt bli så att jag får ha plantorna stående inne under lysrören längre än vanligt och då blir det problem. Hoppas du får en bra vecka / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Vintern börjar, trots vackra vinterlandskap, att kännas lite tung nu och våren får gärna knacka på. När man tittar ut så funderar man om det överhuvudtaget kommer att hinna bli snöfritt till midsommar. Hoppas verkligen inte att mormor blev kvarglömd på bänken:-)
    Kram Susanne

    SvaraRadera