fredag 7 maj 2010

Fredagsmys

Så har ännu en vecka gått, en mycket händelserik vecka där vi lärare bland annat har fått ett nytt löneavtal. Opinionsbildning, löneutbildning, rättning, utvecklingssamtal och vanliga lektioner har även hunnits med. Dessutom har jag hunnit träffa mycket trevliga personer som jag känner att jag har mycket gemensamt med och som jag kan ha många intressanta diskussioner med. Upplyftande! Vi har även firat yngsta styvdotterns inträde i tonåren... Det firades med en minidator.
Än en gång har jag insett vilka fantastiska elever jag har! De har tagit stor hänsyn till att min röst ännu inte är helt återställd efter förra veckans totala försvinnande av densamme. Elever anhåller frivilligt om att få vara "röstassistent" och hjälper till med att hålla ordning i klassrummet. Vad ska jag göra när mina underbara nior slutar om bara några veckor??? :( De som sitter kvar vid mig i matsalen fast de har ätit färdigt och artigt håller mig sällskap! De som skojar och skrattar om både edt ena och det andra med mig. Kommer verkigen att sakna dem alla *snyft*
Tur att jag har de andra eleverna kvar ett tag till.
Allt detta tänker jag på när "Så ska det låta" drar igång och höjer stämning i det här hemmet! Maken vill inte att jag sjunger eftersom rösten mest kraxar hest. Förra veckan satt han mest och höll för öronen när jag väste fram orden i låtarna. Röstlös eller inte, sjunga skulle jag!
Den här fredagen håller jag mig lite mer i skinnet eftersom jag har svärmor här! ;)Dessutom har jag hunnit med ett ljuvligt skummande bad med massor av ljus tända runt omkring. Ett avslut av arbetsveckan som heter duga! Nu kan helgen göra sitt inträde.
Ha en ljuvlig fredagskväll och ta hand om er därute.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en trelig helg! Trevliga elever får man nog om man är en bra och engagerad lärare, så du lär få nya "små älsklingar". Trevlig helg och var rädd om rösten. Inget skällande på svärmor alltså ;-). Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Anette om att eleverna "blir vad man gör dem till" (om än inte alla) Min minsting saknar fortfarande den lärare hon hade som klassföreståndare på högstadiet och vi är ganska eniga om att han är "one of a kind" Själv tog hon klivet in i vuxenvärlden förra helgen, hemskt när den minsta fyller 18!!! Och igår var hon på krogen för första gången =) Det väcker en del minnen... Ha nu en fortsatt trevlig helg och spar på rösten / kram gittan

    SvaraRadera