söndag 16 maj 2010

Sweet Sunday

Så har ledighetens sista dag ramlat över oss och jag springer som vanligt runt som en yr höna mellan tvätt, rensning av rabatter, kolla gräset om det går att klippa (för blött), hälsobingo, fika med kompis :), kolla facebook, äta, skjutsa sonen... Med andra ord: en helt vanlig söndag!
Shoppingen i fredags var trevlig, men några röda skor blev det tyvärr inte då maken tyckte att de var för "röda"... Hm, ångrar mig lite, ska kanske inte vara så väluppfostrad och följa alla hans "klädråd" och smak.. Han behöver ju nämligen inte gå i dem (som en klok väninna påpekade)! ;)
Nåja, jag fick nöja mig med en marinblå kjol, strumpbyxor, behå mm, så dagen var helt ok ändå. Skorna kanske får följa med hem en annan gång!
Trädgården har varit min stora sorg under den korta, snabba våren. Har inte riktigt hunnit och orkat med som jag har velat, inga frön sådda mer än några få.... Idag har jag däremot klippt bort gammalt och genast ser det mycket bättre ut. Rosorna har börjat komma igång och kommer nog ännu bättre nu när de är nyklippta! Några tulpaner var jag tvungen att föreviga:
Eftersom jag ännu inte har något bra makroobjektiv så får närlinsen duga så länge. Det blir inte alls samma sak som med förra kameran där jag kunde krypa jättenära och få riktiga närbilder..
Dags att lämna datorn åt sitt öde och stryka lite kläder inför veckan som är fullbokad, som vanligt! Visserligen med roliga saker såsom temavecka på jobbet, riksdagsbesök med nior och fackliga möten! Kan inte bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar