söndag 22 maj 2011

Söndagsmys med trädgård

I ett försök att bryta ältandet som pågår i mitt huvud ägnar vi oss åt trädgård och en del trivialiteter som måste göras. Tvätt hänger ute och torkar i solen och de ljumma vindar som blåser torkar den på ett kick.
Hittar en hel del godsaker i trädgården som ger mig en vitamininjektion! T ex ljuvligt doftande liljekonvalj, dillpionen som blygt visar sin första blomma:



Bilderna är tagna med iPaden, lite udda format att gå runt och fota med, men kul att testa :-)
Det som piggar upp mest i trädgården just nu är nog ändå de klematis som blommar:









Läckra till tusen, tycker i alla fall jag.
Passar även på att njuta av soldäcket, vem vet om det är sista sommaren i huset? Inte bara på grund av det vi går igenom utan för vår jobbsituation med 15-17 mil till jobbet. Enkel resa.. Det tär på krafterna. Den här tiden på året är ok, men vintern är inte rolig. När vi nu dessutom har fått tag på en övernattningslägenhet i Uppsala så kan det bli riktigt bra, framförallt vintertid.
Frågan är nu bara huset... Hur gör vi med det? Trädgården? Kan vi vara utan den? Klarar jag mig med bara en balkong att odla på?
Först kanske vi ska lösa fråga nr ett...


Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Vad härligt med blommande klematis! Inte klarar du dig utan att odla, men en stor balkong kanske skulle funka. Det låter jobbigt med så lång resa till jobben och det kan ju vara en bidragande orsak till problem nr 1.......hur ska man orka med varandra efter en sådan tröttande dag.....
    Kram Anette

    SvaraRadera