söndag 18 januari 2015

Projekt pågår

Nu är det ju januari, den månad på året då den stackars plånboken skriker och kvider när man öppnar den, pga den tomma "magen"... Om man, som jag, råkar vilja möblera om och får lust att införskaffa nyheter till diverse utrymmen i huset så gäller det att vara påhittig!
Tar därför till lite tuffa tag på en del möbler som jag länge har tyckt ser tråkiga ut och som inte riktigt "passar in"... Den här helgen blev det målning av det stora äppletskåpet...

Nu är jag ingen målare utan en riktig amatör, jag har inget tålamod och hatar att vänta torktiden ut för nästa strykning.. Men så mycket nybörjare så att jag inte vet att jag måste tvätta penseln/roller mellan strykningar, det är jag inte! Är säker på att killen i färgaffären inte skulle ha instruerat en kille på det sättet... Men nu är ju jag av det feminina könet och det vet ju alla att man måste instruera dem om allt sådant om man jobbar i en färgaffär... 
Inte är jag "putt" inte..

Strykning n 2 täckte bra. Roller på nästan hela möbeln, men på några ställen behövde lilla penseln hjälpa till lite. Sen var det ju det där med torktid igen. Dags för andra projekt då.
Det bruna gamla skrivbordet är numer vitt:
Julen är undanstädad, t o m gardinerna! Skönt!

1 kommentar:

  1. Sa han varför penseln skulle rengöras? Det vanligaste tipset jag hört/läst är att sätta penseln eller rollern i en plastpåse mellan strykningarna...

    SvaraRadera