måndag 5 januari 2015

Uppladdning inför arbetsårets början!

Det är dags att ladda det sista av batterierna inför arbetsårets början på onsdag och finns det något bättre sätt att göra det på än att ta en promenad i solens sista strålar genom byn? Temat för dagen blev inte helt oväntat byns vattendrag. Motljusbilder är ingen bra idé om motljusskyddet är hemma och likaså de filter till linsen som hade behövts. Men när solen väl visar sig så vill man ju ända ha bildbevis, eller?

Vi har ju turen att ha en liten å/bäck som rinner genom byn mellan sjöarna så det finns gott om ställen att fånga både vatten och sol på bild. Samtidigt så är det ändå vissa motiv som återkommer och ett favoritmotiv är stråket mellan dammen ner förbi kursgården. Naturen är fantastisk oavsett årstid där!
Kanske kan någon tipsa mig om vad som har hänt med min kamera, då den inte längre känns lika snabb som den har varit tidigare på inställningen för rörelsemotiv.... Tidigare har jag lyckats fånga när vattnet forsar så tydligt att vattendropparna syns! Nu funkar det inte alls... Och det hjälper tyvärr inte var jag än ställer in skärpan....


Synd att vi inte fick behålla den lilla snön som föll lagom till jul, allt är så mycket vackrare då.
Tog några bilder med mobilen också, ljuset började bli dåligt, mitt bästa objektiv låg kvar hemma i kameraväskan.. Mobilens kamera är helt ok för foton där zoom inte är det viktigaste!



Nu hoppas jag att batterierna är fulladdade så att de håller fram till påsk. Det var längesedan jag kände mig så sliten som jag gjorde innan jul. Efter mycket vila borde det ju vara åtgärdat! Hepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar