söndag 17 maj 2015

Sista skälvande timmarna av en långhelg

Jaha, då har fyra lediga dagar snart runnit förbi och som vanligt hann man med hälften av vad man hade förutsatt sig att göra. Pallkragen som skulle bli iordningställd och tillslut få sina jordgubbsplantor installerade blev inte klar för naturligtvis regnade det idag när jag vaknade!
Så istället kånkades det på möbler för att försöka få lite ordning i sonens gamla rum.

Visst är det konstigt att rummen i huset forfarande har barnens namn trots att de inte har bott hos oss på väldigt länge! Sonen flyttade ut 2010 och ändå så snörpte det till i mammahjärtat när jag plockade ner hans Eminemaffisch från hans dörr idag..
I yngsta styvdotterns rum ligger fortfarande en del kläder kvar i hennes garderober.. Det tar tid att orka flytta undan alla saker de lämnar efter sig och inte för att det är tungt att bära sakerna utan just för att det känns som om man flyttar ut dem på riktigt.. Klipper av banden.. Hu!

Jag antar att dagens väder kan beskyllas lite för sinnesmodet, men det har även bjudit på tid för vila och nyttjande av Netflix tjänster. Senaste serien som har fått förgylla min regniga söndag är "New Tricks" - en brittisk deckarserie med humor! Avdankade poliser som får en kvinnlig chef kan bara leda till roliga invecklingar!
                                                         (bilden lånad från nätet)
Serien rekommenderas varmt ifall ni har "sunday blues" eller någon annan typ av "blues" pga av regnväder eller liknande.

Annat som hinns med en regnig dag är ju att planera sin uteblivna träning, dvs boka in några pass som förhoppningsvis hinns med i veckan, samt hitta några tips på hur man "renar" sin kropp.
Hittade ett enkelt "recept" som jag ska försöka få ordning på magen med, nämligen att istället för att spola så att vattnet blir iskallt så ska här drickas rumstempererat vatten, men citronsaft från en halv citron och lite havssalt i. Vi får se hur det går, jag har ju pippi på att spola så att vattnet blir riktigt kallt. Det ska visst inte vara bra för kroppen.. Tur att man lär så länge man lever, eller rättare sagt, det finns lika många teorier som det finns människor med åsikter. Jaja, jag kan ju inte må dåligt av att testa i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar