måndag 11 mars 2013

Jag bara undrar...

Ok, vem är det som syr in mina kläder i smyg??? Alla snygga kläder blir bara mindre och mindre! Vad är det som händer? Är det fuktmonstret som är i maskopi med Ben & Jerry? Är det Fairly Nuts som smyger runt i garderob och lådor och krymper alla mina kläder??? Eller är det Caramel Sutra som har sett till att jeansen är trånga, kjolarna sitter för tajt och bara större tröjor kan dölja de där konstiga valkarna som har dykt upp runt midjan? För inte kan det väl bero på allt godis jag äter? *tugg* Eller all glass jag sätter i mig? *mums* Det kan absolut inte vara den nya sortens Cheez Hearts som jag sätter i mig?? *tugg,tugg* Jag tränar ju faktiskt flera gånger i veckan! Varför räcker inte det??? Tror minsann att Ben & Jerry även är i maskopi med åldern... Nu när siffran 46 närmar sig med stormsteg så kan jag riktigt ge mig på att de där har sett till att lägga allt mellan min navel och knäna! Vad nu det ska vara bra för? Jag tyckte att det funkade kanon alla dessa år som jag har kunnat äta vad som helst utan att gå upp i vikt. Kanske måste jag köpa nya löparskor? Ha extra vikter på mig när jag löper? köra dubbla pass vare dag? *suck* Vad är det som gör att en kvinna inte får åldras, gå upp i vikt eller bli "förslappad" i kroppen, medan en man som går upp några kilo har "pondus"??? Tycker det är orättvist! Ska kanske ta och fundera på könsbyte, skulle absolut kunna tänka mig att vara man! Jag skulle spela tv-spel när jag kom hem från jobbet, fisa högt, strunta i att diska och tvätta kläder.... Vilket skönt liv! Som i ett slag skulle jag säkerligen få högre lön också, bara genom att bli man, eller vad tror ni? Sen kan jag se andra fördelar också, men det är ju inget som är vetenskapligt bevisat så jag behåller fördomarna för mig själv ;) Tror nog att jag måste ta och trösta mig lite! Ben! Jerry!!! Var är ni???

3 kommentarer:

  1. Haha!! Såå bra skrivet Cyrene! Hoppas du lyckas ta över kommandot igen...över "monstren"! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha!! Såå bra skrivet Cyrene! Hoppas du lyckas ta över kommandot igen...över "monstren"! Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, kampen är hård, men har en svacka den här veckan med värkande leder... Måste vara åldern! ;)

    SvaraRadera